Boğaz ağrısı neden olur sorusu özellikle soğuk mevsimlerde daha sık gündeme geliyor. Boğazda ağrıya neden olan unsur ise çoğunlukla virüs ve bakterilerdir. Ancak daha farklı nedenlerle de boğazda ağrı meydana gelebileceğini belirtmek gerekiyor. Elbette böyle bir durumla karşılaşıldığında geç kalmadan doktora başvurulması lazım. Çünkü ağrıya neden olan unsurun tespit edilmesi ve en kısa sürede tedaviye başlanması, hastaların daha kısa bir tedavi süreci ile iyileşmesini sağlayabiliyor. Tanı konması için de bazı test ve tetkiklerin yapılmasına ihtiyaç duyulabilir.

Viral boğaz enfeksiyonu boğaz ağrısı neden olur sorusunun yanıtlarından biridir ve şu belirtiler ile ortaya çıkar:

• Sinüs ağrısı
  • Tıkanıklık
  • Solunum esnasında hırlama
  • Boğazda kuruluk

Bakteriyel boğaz ağrısı ise daha farklı belirtiler ile ortaya çıkabiliyor. Bu belirtileri ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• Boğazda iltihaplanma
  • Yüksek ateş
  • Halsiz ve bitkin hissetme
  • Öksürük ya da hapşırma
  • Lenf bezlerinde şişme
  • Mide bulantısı ve kusma

Boğaz Ağrısı İçin Ne İyi Gelir?

Boğaz ağrısı için ne iyi gelir

Hastalar boğaz ağrısı neden olur sorusu kadar boğaz ağrısına neyin iyi gelebileceğini de merak ediyor. Ancak ağrıya neyin iyi geleceğini belirtebilmek için ağrının nedeninin de biliniyor olması gerekir. Boğazda ağrının en yaygın nedeni viral boğaz enfeksiyonlarıdır. Bu durumda sıcak uygulama boğaz ağrısına da iyi gelecektir. Boğazı şal, atkı ve benzeri bir eşyayla sarmak, sıcak bitki çayı ya da çorba içmek ağrıya iyi gelebilir. Çünkü bu durumda boğaz mukozasının daha iyi kanlanması sağlanır ve enfeksiyona neden olan virüsler daha hızlı taşınır. Bağışıklık da güçleneceği için vücudun enfeksiyona karşı direnci de artar.

Ayrıca dondurma gibi soğuk gıdaları tüketmek kısa süreli bir rahatlama sağlıyor olsa da tavsiye edilmez. Çünkü ağrıyı kısa süreli olarak azaltıyor olsa da bağışıklık sistemini güçlendirmediğinden soğuk yiyecek ve içecek sonrasında ağrı daha da şiddetli bir hale gelebilir. Doktorunuz tarafından reçete edilmesi durumunda ağrı kesici ilaç kullanımı da tercih edilebilir ancak belirtilen dozdan daha fazla ilaç almamalısınız. Alerjiden kaynaklanan boğaz ağrıları durumunda ise ıhlamur ve papatya çayı gibi ılık içecekler yatıştırıcı bir etkide bulunabiliyor.

Bilgin olsun –> https://draltanyildirim.com/agiz-yarasi/

Boğaz Enfeksiyonu Ne Demek?

Boğaz enfeksiyonu hem çocuklarda hem de yetişkinlerde sıklıkla görülüyor. Bakterilerden kaynaklanan streptokokal enfeksiyonlar da boğaz ağrısı neden olur sorusunun yanıtlarından biridir. Son derece ciddiye alınması ve mutlaka tedavi edilmesi gereken bu enfeksiyonlar kalp kapaklarında ve böbreklerde hasara yol açabiliyor. Aynı zamanda bu enfeksiyonun kulak enfeksiyonu, bademcik iltihabı, yüksek ateş ya da sinüzite de neden olabileceğini belirtmek gerekir. Tedavisi ise çoğunlukla antibiyotik ilaç kullanımı prosedürü ile gerçekleştirilir.

Boğaz Ağrısı İçin Gargara Nasıl Yapılır?

Boğaz ağrısı için gargara

Şiddetli boğaz ağrısı yaşayanlar boğaz ağrısı neden olur sorusuyla birlikte nasıl bir gargara yapacakları konusunu da araştırabilir. Bu durumda tercih edilebilecek en doğru gargara, tuzlu su ile yapılandır. Çok aşırıya kaçmamak kaydıyla sıcağa yakın ılık su içerisine tuz ekleyerek karıştırabilir ve bu su ile gün içerisinde birkaç defa gargara yapmayı tercih edebilirsiniz. Ancak gargara esnasında, her defasında tuzlu suyun boğaz ile 30 saniye boyunca temas etmiş olması gerekiyor. Daha kısa süreli temas durumunda tuzlu suyun boğaz ağrısına olan olumlu etkilerinden faydalanılması pek mümkün olmayabilir.

Faydası olur –> https://draltanyildirim.com/horlama-nedir/

Boğaz Ağrısı Neyin Belirtisi?

Viral ya da bakteriyel kaynaklı olarak boğaz ağrısının meydana gelebildiğini belirttik. Bunun yanı sıra farenjit ve larenjit de boğaz ağrısı neden olur sorusunun yanıtları arasında yer alıyor. Ayrıca 1 gün ila 4 hafta arasında değişen sürelerde devam eden sinüzit yani akut sinüzit de boğaz ağrısı nedenleri listesinde yer alıyor. Sigara kullanımı başlı başına boğaz ağrısının nedenlerinden biridir. Ses tellerinin aşırı düzeyde kullanımı da boğazda uzun süreli ağrıya sebebiyet verebilir.

Halk arasında pek bilinmiyor olsa da reflü rahatsızlığının da boğaz ağrısı neden olur sorusunun yanıtlarından biri olduğunu belirtebiliriz. Çünkü reflü durumunda midedeki asit boğaza kadar ulaşabiliyor ve bu da beraberinde boğaz ağrısını getirebiliyor. Ağrı kimi zaman tümörlerden de kaynaklanabiliyor. Çok sıcak, çok soğuk ya da çok baharatlı gıdaların tüketiminin de boğazda ağrıya neden olabileceğini belirtelim.

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar:

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.
Mail: [email protected]