Ses teli felci toplumda çok bilinen bir rahatsızlık olmasa da solunum sıkıntılarına bile neden olabilen ciddi bir durumdur. Pek çok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkabilen bu sorun kimi zaman cerrahi müdahalelerin ardından da yaşanabiliyor. En yaygın ve en önemli belirtisi ise beslenme esnasında yemeklerin soluk borusuna kaçması ve öksürük krizlerine neden olmasıdır. Bununla birlikte ses kısıklığı probleminin de çoğu zaman bu tabloya eşlik ettiğini söyleyebiliriz.

Gırtlak kaslarını hareket ettiren sinirlerin çalışmaması neticesinde meydana gelen bu hastalık nefes almayı da güçleştirebiliyor. Hastaların büyük bölümü solunum sıkıntısı ve öksürük krizleri şikayeti ile doktora başvurduğunda, yapılan incelemelerde ses teli felcinin tespit edildiğini söyleyebiliriz. Ses teli felci genel olarak 3 farklı şekilde görülüyor.

• Tek taraflı ses teli felci
  • Çift taraflı ses teli felci
  • Gırtlağın duyusunu sağlayan sinirin felç olması

Tek taraflı ses teli felcinde ses teli çoğunlukla orta hattın dış yan kısmına doğru kayar. Ses telinin yana kayması ise seste bazı değişimler olmasına yol açabilir. Çift taraflı ses teli felcinde ses telleri orta hatta ya da orta hatta yakın bir yerde oluyor ve ses kısıklığı genellikle görülmüyor. Ancak bu durumda da solunum sıkıntıları yaşanabiliyor. Gırtlağın duyusunu sağlayan sinirin felci durumunda ise hafif düzeyde bir ses kısıklığı meydana gelebiliyor. Ses tonu çoğu zaman normal olsa da hastalar şarkı söylerken ya da uzun süre konuştuklarında seslerinin değiştiğini dile getirir. Özellikle çift taraflı duyusal sinir felçlerinde akciğere sıvı kaçması riski olduğundan mutlaka en kısa zaman dilimi içerisinde müdahale edilmesi gerekir.

Tıkla öğren –> https://draltanyildirim.com/girtlak-kanseri/

Ses Teli Felci Tedavisi

Ses teli felci tedavisi

Öncelikle bu felcin tanısı konması için ses telini hareket ettiren kaslara girilmesi ve kasların elektriksel gücünü ölçen larengeal elektromiyografi tekniği ile ölçüm yapılması gerekiyor. Bu sayede tanı konabilir ve aynı zamanda cerrahi müdahaleye ihtiyaç olup olmadığına karar verilir. Tedavi, felcin ve hastanın durumuna bağlı olarak farklı şekillerde yapılabilir.

Ses terapisi genellikle felç olan ses telinin güçlendirilmesi ve ses tellerinin kapatılması amacıyla uygulanıyor. Duyusal sinirin tek taraflı biçimde hastalanması halinde çoğu zaman tedaviye gerek duyulmuyor. Fakat tablonun çift taraflı olması durumunda boyun bölgesine küçük bir delik açılması gerekebilir. Bu müdahalenin amacı ise tüketilen gıdaların ya da sıvının akciğere kaçmasını önlemektir. Böylelikle çok daha ciddi sorunların yaşanması engellenebilir ve solunum sorunları yaşanmasının önüne geçilebilir.

Ses Teli Felci Nedenleri

Kafa içi, boyun ve göğüs bölgesinde meydana gelen sorunların bu felci problemini beraberinde getirdiğini açık ve net bir şekilde belirtebiliriz. Ancak kimi zaman bu sorun hiçbir nedene bağlı olmadan da ortaya çıkabiliyor. Bu gibi durumlarda yapılan tüm incelemelere karşın felce neden olan faktörler tespit edilemiyor. Yaygın şekilde görülen ses teli felci nedenlerini ise şu şekilde listeleyebiliriz:

• Akciğer, boyun, gırtlak ya da yemek borusunda meydana gelen tümörler
  • Boyunda meydana gelen travmalar
  • Kalp büyümesi sorunu
  • Doğuştan kalp problemlerinin olması
  • Kafa travmaları
  • Bazı ameliyatlar
  • Damar hastalıkları
  • Enfeksiyonlar

Özellikle akciğer, kalp, tiroit ile boyun fıtığı ameliyatları sonrasında ses teli felcinin gelişebildiğini söyleyebiliriz. Bunlar arasında söz konusu probleme yol açabilen en yaygın neden guatr cerrahisi olabiliyor.

Ses Teli Felci Nasıl Geçer?

Ses teli felci nasıl geçer

Ses telinin çift taraflı olarak meydana gelmesi durumunda lazer teknolojisinden faydalanılabiliyor ve lazer kordotomi uygulanabiliyor. Bu operasyonun genel anestezi altında yapıldığını belirtelim. Dolayısıyla hastalar için acı veren bir işlem olmaktan çıkıyor. Ağızdan yerleştirilen bir boru yardımı ile ses telleri cerrah tarafından görünür hale getiriliyor. Mikroskop ve lazer bir arada kullanılıyor ve ses telinin kıkırdak dokudaki birleşim yerine dış yana doğru olmak kaydıyla bir kesi atılıyor. Bu sayede hasta için bir solunum alanı da yaratılmış oluyor. Bu yöntem ses teli felci tanısı konan her hastaya uygulanmaz.

Bilgin olsun –> https://draltanyildirim.com/ses-kisikligi-nedir/

Ses Teli Felci Nasıl Düzelir?

Günümüzde bu felç farklı müdahaleler ile düzeltiliyor. Yapılan muayene ve tetkiklerin ardından kulak burun boğaz uzmanı tarafından tedavi seçenekleri değerlendirilir ve en uygun tedavi prosedürü uygulanır. Bazı hastalara ise herhangi bir tedavi uygulanmasına gerek kalmıyor. Ancak mutlaka doktorunuz tarafından muayene edilmeniz gerektiğini ve ses teli felcinin ne aşamada ve nerede olduğunun incelenmesi gerektiğini unutmamalısınız.

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.
Mail: [email protected]