Burun kırığı çok sayıda kişinin yaşadığı sorunlar arasında yer alıyor. Bunun nedeni burun bölgesinin travmaya açık bir organ olması ve dolayısıyla darbelerin burunda kolaylıkla kırık sorununa yol açabilmesidir. Böyle bir durum karşısında yapılması gereken ilk iş soğuk kompres uygulanmasıdır. Bu sayede daha az ödem oluşması sağlanabilir.

Sadece burun bölgesine değil üst dudağın olduğu kısma ve yanak bölgesine de soğuk kompres uygulanmasında ve derhal, zaman kaybetmeden bir kulak burun boğaz uzmanına başvurmakta fayda olacaktır. Travmadan sadece birkaç saat sonra kulak burun boğaz uzmanına başvurulması durumunda gerekli tüm müdahaleler hızlı bir şekilde gerçekleştirilir. En azından olabildiğince aynı gün doktora başvurmaya özen göstermelisiniz.

Burun Kırığı Nasıl Anlaşılır?

En çok merak edilen konulardan biri de burun kırığı sorununun kişi tarafından nasıl anlaşılabileceği oluyor. Ancak kişinin burundaki kırığı fark etme olasılığının son derece düşük olduğunu söyleyebiliriz. Buruna darbe alınması durumunda mutlaka hafif de olsa bir ağrı hissi ortaya çıkar. Ancak çok sayıda kişi bu ağrının darbeden kaynaklı olduğunu düşündüğü için bir sağlık kuruluşuna başvurma gereği hissetmiyor. Sadece ağrının çok şiddetli olması durumunda kemik kırığı şüphesi akıllara geliyor.

Maalesef bu durum karşısında burun kırığı kaynamaya başlıyor ve dolayısıyla kemiğin kaynaması da burunda şekil bozuklukları olmasına yol açabiliyor. Burun üzerinde darbe sonrasında deride kesik oluşması, burunda tıkanıklık meydana gelmesi, ödem yani şişlikler olması mutlaka akıllara kırık şüphesini getirmelidir.

Elbette tüm bu belirtiler burun üzerinde mutlaka kırık olduğu anlamına gelmez. Ancak yine de bu ihtimal üzerinde de durulması gerektiğini belirtmeliyiz. Çünkü kemiğin kendi kendine kaynamasından kaynaklı olarak burunda şekil bozukluğu meydana geldiğinde, düzeltme amacıyla cerrahi operasyona ihtiyaç duyulabilir.

İlginizi çekebilir –> https://draltanyildirim.com/burun-kemigi-egriligi/

Burun Kırığı Düzelir mi?

burun kırığı düzelir mi

Elbette burun kırığı düzelir ancak ne kadar erken müdahale edilirse o kadar iyi olacaktır. Olabildiğince kemik kırıklarının olması gereken yere getirilmesi ve buruna yeniden doğru şeklinde kazandırılması gerekiyor. Burun kemiğine hastanın gelişigüzel müdahale etmesi çok ciddi sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle asla müdahale edilmeden bir uzmana başvurulması gerekiyor. Yapılacak doğru müdahale ile burun kırığının düzelmesi kolaylıkla sağlanabilir.

Burun Kırığı Tedavisi

Yapılacak olan burun kırığı tedavisinde belirleyici olan unsurlar arasında kırığın yer değiştirip değiştirmemiş olması da bulunuyor. Şayet kemik yapısının düzeltilmesine ihtiyaç duyulmayacak şekilde bit müdahale yapılacaksa tampon uygulaması yeterli olabilir. Ancak çoğu zaman ameliyat ile kırığın ve burun şeklinin düzeltilmesi gerektiğini de belirtmeliyiz.

Ameliyat sonrasında estetik açıdan bazı şekil bozuklukları da ortaya çıkabilir. Bu durumda 6 ay beklemek ve sonrasında rinoplasti ameliyatları ile şekil bozukluğunun giderilmesini sağlamak daha doğru olacaktır. Cerrahi operasyon çoğu hasta için kaçınılmaz oluyor ancak operasyonun hasta için çok zorlayıcı olmadığını da belirtmek gerekiyor. Doktor tarafından reçete edilen ilaçların kullanımı ile ameliyat sonrası ağrı azaltılabilir.

Bilginiz olsun –> https://draltanyildirim.com/acik-teknik-rinoplasti/

Burun Kırığı Ameliyatı

Yapılacak burun kırığı ameliyatı öncesinde mevcut ödemin inmesini beklemek gerekebiliyor. Hastanın anestezi alacak duruma gelmesi için de beklenebilir ve bu süre 48 saate kadar uzayabilir. Ameliyatın genel anestezi altında gerçekleştirildiğini belirtmeliyiz. Bu nedenle hastanın acı ya da ağrı gibi şikayetleri olmaz.

Ameliyat esnasında kırık olan fragmanlar yerine yerleştirilir ve varsa içeride bulunan eğrilikler de düzeltilir. Cerrahi operasyon sonrasında burun bölgesinde morarma ve şişme olması ise son derece normal bir durumdur. Aynı zamanda ameliyat sonrasında burun sırtına atel takılabilir. Atel genellikle operasyondan sonra bir hafta süreyle kalır. Doktorun gerek duyması durumunda daha kısa ya da daha uzun süre kalması da gündeme gelebilir. Hastalar operasyon sonrasında

Merak edenler için –> Burun estetiği

Burun Kırığı Kaç Günde İyileşir?

Hastalar burun kırığı iyileşme süresini de merak edebilir. Bu sürenin her hastada aynı olmadığının altını çizmeliyiz. Burun kemiğinin iyileşme süresi kimi zaman 6 ay olurken kimi zaman bu süre 9 aya kadar uzayabiliyor. Hatta tam bir iyileşmenin 1 yıla kadar uzadığı hastaların da olduğunu söyleyebiliriz. Kırığın durumu da iyileşme süresi üzerinde etkilidir.

Çok sayıda parçalanmanın olduğu burun kemiklerinde iyileşme süresi daha uzun olabiliyorken parçalanmanın daha az olması durumunda bu süre kısalabiliyor. Burun kemiği kırıklarına gelişigüzel müdahale edilmesi ise iyileşme süresini ciddi anlamda uzatabiliyor.

Okumanızı öneririz –> https://draltanyildirim.com/alerjik-nezle/

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.
Mail: [email protected]