Kolesteatom nedir sorusunu en genel şekli ile ‘kulağın orta kısmında meydana gelen anormal bir cilt büyümesi’ şeklinde yanıtlayabiliriz. Doğuştan kaynaklı olarak da oraya çıkabilen kolesteatom aynı zamanda orta kulak iltihabı sorununun sıklıkla tekrarlamasından kaynaklı olarak da görülebiliyor. Hastalar genellikle böyle bir sorun yaşadıklarında cilt büyümesini kanser ile ilişkilendiriyor olsa da kolesteatom kanserle alakalı değildir. Eski deri katmanlarını tutan bir kist oluşumu ya da kese oluşumu ile birlikte ciltte büyüme meydana gelebiliyor.

Ölü deri hücrelerinin birikmesi ile bu deri büyümesinin ebatları da değişiyor ve orta kulağın hassas kemik yapısında çeşitli tahribatlara yol açabiliyor. Bu durum işitme kaybına yol açabileceği gibi aynı zamanda denge sorunlarına, yüz kaslarının işlevini kaybetmesi gibi sorunlara da yol açabilir. Dolayısıyla kulak bölgesinde bir deri büyümesi fark edildiğinde zaman kaybedilmeden kulak burun boğaz uzmanı ile görüşülmesi gerekiyor. Bu sayede gerekli muayeneler gerçekleştirildikten sonra uygun tedaviye en kısa zamanda başlanabilir.

Kolesteatom Nedenleri

Elbette kolesteatom nedir konusu kadar bu sorunun neden ortaya çıktığı da merak ediliyor. Yapılan araştırmalar orta kulak iltihabının sıklıkla tekrarlıyor olmasının bu probleme yol açtığını ortaya koyuyor. Bununla birlikte burnun arka kısmında yer alan östaki borusunun işlevleriyle ilgili olan bazı sorunların da bu probleme sebebiyet verebildiğini belirtebiliriz. Özellikle östaki borusunda kronik kulak enfeksiyonu, sinüs enfeksiyonları, soğuk algınlığı ya da vücudun alerjik reaksiyonları gibi nedenlerle çalışma bozukluğu olması durumunda kolesteatom gelişebildiğini belirtelim.

Bununla birlikte kulak zarının bir bölümünün orta kulağa çekilmesinin de kolesteatom nedir konusunu gündeme getirdiğinden söz etmek gerekiyor. Atık ya da sıvı birikmesi neticesinde de deri büyümeleri meydana gelebiliyor. Genetik unsurlara bağlı olarak belirli bir yaşa gelindiğinde bu bölgede deri büyümesi de gelişebilir. Yani bu sorunun orta kulak iltihaplanmasından bağımsız olarak da yaşanabileceğini belirtmeliyiz.

Merak edenler için –> https://draltanyildirim.com/kepce-kulak-hastaligi/

Kolesteatom Belirtileri

kolesteatom belirtileri

Öncelikle kolesteatom nedir konusunda altı çizilmesi gereken en önemli unsurlardan biri de bu rahatsızlığın herhangi bir belirti göstermeden ilerleyebiliyor olmasıdır. Bu nedenle çoğu zamanda erken dönemde tanı konması da güçleşiyor. Özellikle orta kulak bölgesindeki kemik yapının hasar görmesi durumunda menenjit, yüz felci gibi çeşitli sağlık sorunları da ortaya çıkabiliyor. Belirtilerin ise başlangıç aşamasında son derece hafif olduğunu söyleyebiliriz. Derinin büyümesiyle birlikte belirtiler de daha şiddetli bir hal almaya başlar ve hastalarda çeşitli şikayetler baş gösterir.

Yaygın şekilde görülen ve kolesteatom nedir konusunda bilinmesi gereken belirtileri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Kulakta enfeksiyon olması
  • Kulakta kötü koku olması
  • Geçici veya kalıcı olan işitme kaybı
  • Kulak çınlaması
  • Vertigo
  • Yüz kaslarında zayıflama olması
  • İç kulak boşluğu
  • Kistin beyne yayılım göstermesi
  • Menenjit
  • Beyin apsesi
  • Daimi kulak drenajı

Kolesteatom Tedavisi

Öncelikle tedaviye başlanmadan kulak içinin temizlenmesi gerektiğini belirtelim. Ardından antibiyotik kullanımı ya da kulak içi damla kullanımı gibi farklı tedavi yöntemleri denenebilir. Bu sayede iltihabın azalması sağlanırken aynı zamanda yayılmasının da önüne geçilebilir. Kolesteatomun büyüklüğü ve derecesi de en az kolesteatom nedir konusu kadar önem taşıyor. Hastalığın ilerlemiş olması durumunda ya da diğer tedavilerden bir sonuç alınamadığında cerrahi müdahale uygulanması gerekebilir.

Bilginiz olsun –> Kulak zarı ameliyatı

Kolesteatom Ameliyatı

Ameliyat genel anestezi altında gerçekleştiriliyor ve hastanın operasyon esnasında herhangi bir acı ya da ağrı hissetmesi mümkün olmuyor. Aynı zamanda ameliyat sonrasında klinik istirahat gerekmiyor ve hastaların aynı gün taburcu işlemleri gerçekleştiriliyor. Kistin tamamen çıkarılması ve iç kulağın zarar gören kısımlarının onarılması ameliyatın temel prensibidir.

Ancak operasyon sonrasında yeniden kist oluşup oluşmadığının mutlaka kontrol edilmesi gerekiyor. Bu nedenle ameliyat sonrası takip ve kontrollerin büyük önem taşıdığını, hastaların takip muayenelerini kesinlikle ihmal etmemeleri gerektiğini belirtmeliyiz.

Ameliyat Sonrası Bakım

Operasyon sonrasında bakımın nasıl yapılacağı da kolesteatom nedir konusu kapsamında bilinmesi gereken unsurlar arasında yer alıyor. Operasyonun ardından tat almada bazı değişimler ve hafif baş dönmesi yaşanabilir. Ancak bu sıkıntılar kısa zamanda kendiliğinden ortadan kalkıyor. Elbette kulak bölgesine iyileşme süresi boyunca darbe almamak, ameliyattan sonra ilk günlerde vücudu çok zorlayan hareketlerden kaçınmak ve aynı zamanda ağır spor aktivitelerine ara vermek de gerekebilir.

Diğer makalemiz –> https://draltanyildirim.com/isitme-testi/