Kulak kireçlenmesi yani otoskleroz toplumda pek bilinmiyor olmasına karşın çok sık yaşanan bir sorundur. İç kulak sinirlerinde ciddi tahribatlara yol açabilen kulak kireçlenmesinin aynı zamanda işitme kaybına da yol açabileceğinin bilinmesi gerekiyor. Çünkü kireçlenmesi olması durumunda ses iç kulağa taşınamaz ve buna bağlı olarak da işitme kaybı problemi ortaya çıkabilir. Kireçlenme çoğunlukla iç kulak kemiği ile üzengi kemiği arasında oluşuyor.

Kireçlenme çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabildiği gibi genetik faktörlerden de kaynaklanabiliyor. İşitme kaybının en yaygın nedenlerinden biri olan kulak kireçlenmesi 3 farklı şekilde ortaya çıkabilir.

Miringoskleroz

Kireçlenmenin kulak zarında meydana gelmesidir.

Timpanoskleroz

Bu kireçlenme türü orta kulak kemikçiklerini tamamen hareketsiz hale getirebilir.

Otoskleroz

Yaygın şekilde görülen otoskleroz ise iç kulağa doğru ilerleyen ya da doğrudan iç kulakta ortaya çıkan bir kireçlenme türüdür.

Bakmanızı öneririz –> https://draltanyildirim.com/kepce-kulak-hastaligi/

Kulak Kireçlenmesi Belirtileri

kulak kireçlenmesi belirtileri

Hastalarda kulak kireçlenmesi farklı belirtiler gösterebiliyor. Bununla birlikte belirtilerin şiddetinin de farklı olabildiğini belirtmek gerekir. Yaygın şekilde görülen belirtiler şu şekildedir:

• Sesleri seçmekte zorlanma ya da seçememe
  • Kulak içerisinde basınç ya da dolgunluk hissi
  • Gün geçtikçe sesleri daha az duyma
  • Kulaklık kullanımı sırasında kulaklarda ciddi bir ağrı hissedilmesi
  • Kalp atışlarında düzensizlik olması
  • Beyne kan sıçraması
  • Kulak çınlaması
  • Kulak zarının renginde kırmızılaşma
  • Baş ağrısı

Bu rahatsızlık yavaş ilerleme kaydettiğinden rahatsızlığın ilk aşamalarında yukarıda sıralanan belirtiler çoğunlukla hissedilmez. Kireçlenme belirli bir seviyeye geldiğinde belirtiler ortaya çıkmaya başlar. Bu belirtilerden sadece birkaç görülüyor olsa bile zaman kaybetmeden kulak burun boğaz uzmanı ile görüşülmesinde fayda olacaktır. Bu sayede muayene ve tetkikler yapılabilir ve erken dönemde tanı konması da mümkün olabilir.

Bilginiz olsun –> https://draltanyildirim.com/kulak-cinlamasi/

Kulak Kireçlenmesi Ameliyatı

Ameliyat öncesinde fiziki muayene, işitme testi ya da bazı radyolojik incelemelerin yapılmasına ihtiyaç olabiliyor. Ardından ameliyat planlaması gerçekleştirilir. Genel anestezi altında gerçekleştirilen kulak kireçlenmesi ameliyatı esnasında hastanın acı ya da ağrı hissetmesi mümkün olmaz. Operasyon sırasında kireçlenmeden zarar görmüş olan kemikçikler çıkarılır.

Kireçlenmenin durumuna bağlı olarak çekiç, örs ve üzengi kemiklerine de müdahale edilmesine ihtiyaç olabiliyor. Zira ameliyattan önce kireçlenmeden hangi kemiklerin etkilendiği zaten tespit edilmiş oluyor. Çıkarılan kemiklerin yerine anı işlevi gören protezler yerleştiriliyor ve ameliyat tamamlanıyor. Ameliyatın temel amacı işitmeyi yeniden aynı düzeye çekebilmektir. Bunu sağlamak için kullanılan protezler ise titanyum, floroplastik, teflon ya da teflon floroplastik materyaller kullanılarak üretilebiliyor. Hastanın durumuna en uygun olan protez kulak burun boğaz uzmanı tarafından seçilecektir.

Tedavi Yöntemleri

tedavi yöntemleri

Şayet kulak kireçlenmesi erken dönemde tespit edildiyse daha farklı tedavi yöntemleri tercih edilebilir. Ancak ilerleyen dönemlerde bu tedavilerden olumlu bir sonuç alınamıyor ve buna bağlı olarak cerrahi operasyon zorunlu olabiliyor. Ameliyat esnasında kulağa üzengi kemiğinin görevini üstlenen bir protez yerleştirilmesi de gündeme gelebilir. Bu sayede hastanın özellikle işitme kaybı sorunundan kurtulması mümkün hale gelebiliyor. Hastalığın erken dönemde tespit edilmesi durumunda sodyum florür içeren tabletlerin kullanımı devreye girebilir. Bu durumda hastalığın ilerleme hızı da yavaşlatılmış olur.

Kulak Kireçlenmesi Bağ Ağrısı Yapar mı?

Konuya dair en çok merak edilen unsurlardan biri de kulak kireçlenmesi  durumunda baş ağrısı yaşanıp yaşanmadığı oluyor. Sesleri işitememekten kaynaklı olarak bir baş ağrısı yaşanabilir. Aynı zamanda kulak çınlamasından kaynaklı olarak da hastalarda baş ağrısı sorunu ortaya çıkabiliyor. Bu gibi durumlarda kulak burun boğaz uzmanı tarafından reçete edilen ağrı kesici ilaçların kullanımı tercih edilebilir. Bu sayede yaşanan ağrıdan kaynaklı olarak hastaların günlük yaşamlarının olumsuz yönde etkilenmesinin de önüne geçilmiş olur.

Görülme Sıklığı

Her yaşta ortaya çıkabilen kulak kireçlenmesi özellikle 20 ila 30 yaş arasında çok daha yaygın bir şekilde görülüyor. Son derece yavan ilerleyen bir rahatsızlık olmasından kaynaklı olarak ilk aşamalarda hastalarda herhangi bir rahatsızlığa neden olmuyor. Ağrı ya da işitme kaybı gibi semptomlar gösterdiğinde ise kireçlenme seviyesi ilerlemiş oluyor.

Erken dönemde tanı konması durumunda daha kısa süreli bir tedavi ile sorunun ortadan kaldırılabileceğini belirtebiliriz. Görülme sıklığı % 10 dolaylarındadır. Kadınlarda daha yaygın görülen bu sorunun özellikle gebelik döneminde ortaya çıkabildiğini belirtmek mümkündür.

İlginizi çekebilir –> https://draltanyildirim.com/kolesteatom-nedir/