Grip nedir sorusunu en genel şekli ile ‘influenza adlı bir virüsten kaynaklı olarak ortaya çıkan mevsimsel bir hastalık’ olarak yanıtlayabiliriz. Çeşitli belirtiler ile ortaya çıkan grip, özellikle kış mevsiminde yaygın şekilde görülüyor ve 6 ila 8 hafta boyunca etkili olabiliyor. Gribe neden olan influenza virüsünün 3 farklı tipi bulunuyor. Bunları A, B ve C olarak sıralayabiliriz. C tipi virüs hastalığa neden olmazken B tipi virüs ise çocuklarda daha yaygın şekilde görülüyor. Bu hastalığın kuluçka süresinin ise 1 gün ile 3 gün olduğunu belirtebiliriz.

Gribin ilk belirtileri çoğu zaman soğuk algınlığı belirtileri ile benzerlik gösterdiğinden bu iki hastalık karıştırılabiliyor. Rahatsızlığın ilk 3 gününde burundan bir sürüntü alınması yoluyla tanı kolaylıkla konabiliyor. Bu arada gribe bağlı olarak çeşitli komplikasyonların da ortaya çıkabildiğini belirtmek gerekir. Bunlar arasında en yaygın görülenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

• Zatürre
  • Beyin iltihabı
  • Kalp zarı iltihabı

Grip sonrası meydana gelen ölümlerin de asıl nedeni bu komplikasyonlar oluyor.

Grip Belirtileri Nelerdir?

Grip belirtileri

Hastaların grip nedir konusu kadar bu rahatsızlığın belirtileri hakkında da bilgi sahibi olması gerekiyor. Çünkü belirtiler ortaya çıktığında mutlaka kulak burun boğaz uzmanına danışılmalıdır. Yaygın şekilde görülen grip belirtileri şu şekildedir:

• 38-39 derecelerde seyreden yüksek vücut ateşi
  • Genel olarak vücudun tümünde ağrı olması
  • 2 hafta ila 3 hafta sürebilen yorgunluk ve bitkinlik hissi
  • Burun tıkanıklığı
  • Boğazda ağrı olması
  • Kuru öksürük

Ayrıca burun tıkanıklığına bağlı olarak sürekli ağızdan nefes alınması, boğazda kuruluğa ve tahrişe de neden olabiliyor. Hastaların grip nedir konusunda belirtileri dikkate alması ve bir an önce tedavi için doktora başvurmasında fayda var. Doktor tarafından reçete edilen ilaçların kullanımı ile rahatsızlık daha konforlu bir süreç eşliğinde tamamlanabilir.

Grip Tedavisi Nasıldır?

Grip tedavisinin antiviral ilaçlar ve aşılar ile yapıldığını söyleyebiliriz. Ancak grip aşısının her yıl değişebildiğini de belirtmek gerekiyor. Bunun nedeni grip virüsünün antijenik değişime uğruyor olması ve aşıların da bu virüse yönelik olarak üretiliyor olmasıdır.

Grip belirtilerinin başlaması durumunda hastaların grip nedir konusunu dikkate alması ve doktora başvurması tedavinin başarısını da etkiliyor. Çünkü ilaçlar ilk 48 saat içerisinde kullanıldığında faydalı oluyor. Özellikle riskli gruplar için ilaç kullanımına bir an önce başlanması önem taşıyor. Tedavi kapsamında ağrı kesici ve ateş düşürücü etkisi olan ilaçların kullanımı da gerekebilir. Hastaların bol sıvı alması ve olabildiğince zamanlarını dinlenerek geçirmeleri, mevsiminde olan taze sebze ve meyve tüketmeleri daha hızlı iyileşmelerine yardımcı oluyor.

Tıkla öğren –> https://draltanyildirim.com/koku-kaybi/

Gripten Korunma Yöntemleri

Gripten korunma yöntemleri

Gripten korunma yöntemleri de en az grip nedir konusu kadar önem taşıyor. Çünkü grip bulaşıcıdır ve hastalığın belirtileri henüz ortaya çıkmaya başlamadan 1 gün önce hastalar temas halinde oldukları kişilere grip bulaştırabilir. Bulaşıcılığın ise 5 gün daha devam ettiğini belirtmek gerekiyor. Çocuklar için durum daha farklı ve onlar için bulaşıcılık 10 güne kadar sürebiliyor. Gripten korunmak için uygulanabilecek yöntemler ise şöyledir:

• Kalabalık ortamlardan uzak durmak
  • Sağlıklı ve düzenli beslenmek
  • Günlük su tüketimine dikkat etmek
  • Elleri sıklıkla yıkamak
  • Dışarıya çıkarken maske kullanmak
  • Kış mevsiminde öpüşmek, tokalaşmak gibi eylemlerden uzak durmak

İlgini çekebilir –> https://draltanyildirim.com/burun-kanamasi/

Grip Aşısı Ne İşe Yarar?

Genellikle grip nedir konusuyla birlikte grip aşısı da gündeme geliyor. Bu aşı vücudu grip virüsüne karşı koruyor ve her yaşta grip aşısı yaptırılabiliyor. Aşının eylül ila kasım ayları arasında uygulandığını belirtelim. Grip aşısının gribe karşı % 100 koruma sunduğu da doğru değildir. Bu aşının koruyuculuk oranı % 70 ile % 90 arasındadır. Aşılama, hastalara grip bulaştığında hastalığın daha hafif atlatılmasını sağlarken aynı zamanda olası komplikasyonların ortaya çıkma riskini de ciddi düzeyde azaltır. Her bireyin grip aşısından maalesef faydalanamadığının da altını çizelim. Grip aşısı yaptırmaması gerekenleri ise şu şekilde listeleyebiliriz:

• 6 aylıktan daha küçük olan bebekler
  • Yumurtaya alerjisi olanlar
  • Yüksek vücut ateşi olanlar
  • Daha önce grip aşısı yaptırdığında alerjik reaksiyon yaşayanlar

Son olarak emziren annelerin grip aşısı olmasında herhangi bir sakınca bulunmadığını da belirtelim.

Bilgin olsun –> Burun estetiği

Konu ile alakalı yabancı kaynaklar:

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.
Mail: [email protected]