Tükürük bezi iltihabı pek çok farklı nedene bağlı olarak ortaya çıkabiliyor olsa da tedavisinin hastalar için çok zorlayıcı olmadığını söyleyebiliriz. Tükürük bezleri çene ve kulak altlarında yer alır ve yiyeceklerin sindirilmesine de yardımcı olur. Ağızdaki bakteri dengesinin sağlanmasında da son derece önemli bir görevi üstlenmiş olan tükürük bezlerinin dişleri çürüme riskine karşı koruyan tükürük sıvısının salgılanması gibi bir görevi de bulunuyor. Tükürük bezleri her gün yaklaşık 1000 ila 1500 cc miktarında tükürük üretiyor.

Tükürük Bezi İltihabı Nasıl Anlaşılır?

Hemen her rahatsızlık gibi tükürük bezi iltihabı da çeşitli semptomlar ile kendini belli ediyor. Belirtiler her hastada aynı şiddette ortaya çıkmayabileceği gibi her belirtinin de görülmesi beklenmemelidir. Bazı hastalarda belirtilerden sadece birkaç ortaya çıkabilir. En yaygın belirtileri ise şu şekilde listeleyebiliriz:

• Yanak ya da çene altında şişme ve ağrı olması
  • Ağız içerisine gelen kötü bir tada sahip akıntı
  • Vücut ateşinde artış olması
  • Titreme ve gün boyunca halsiz hissetme
  • Baş ağrısı ve kaslarda ağrı olması
  • Eklemlerde ağrı olması
  • İştahta azalma
  • Ağzı açmakta ya da gıdaları çiğnemekte güçlük çekme

Bu belirtilerin mutlaka dikkate alınması ve zaman kaybetmeden doktora başvurulması gerekir. Çünkü belirtiler ciddiye alınmazsa kısa zamanda yüzün her iki tarafında ciddi düzeyde şişme meydana gelebilir ve tükürük bezi iltihabı belirtileri hastaların günlük hayatını sıkıntıya sokabilecek kadar şiddetlenebilir. Tüm rahatsızlıklarda olduğu gibi bu hastalıkta da erken tanının çok önemli olduğunu, tedavi süresinde belirleyici unsurlardan birine dönüştüğünü unutmamak gerekiyor.

Tıkla öğren –> https://draltanyildirim.com/boyunda-kist/

Tükürük Bezi Nerede Olur?

Tükürük bezi nerede olur

Tükürük bezi ile ilgili çeşitli rahatsızlıklar yaşayanlar ya da tükürük bezi iltihabı problemine sahip olanlar tükürük bezlerinin tam olarak nerede yer aldığını da merak edebiliyor. Ağız içerisinde 3 ana tükürük bezinin bulunduğunu ve bunların ağzın her iki tarafında da olduğunu belirtebiliriz.

Parotis bezi olarak adlandırılan tükürük bezi yanağın üst kısmında bulunuyor. Özellikle kabakulak rahatsızlığından en çok etkilenen tükürük bezi olduğunu da söyleyebiliriz. Parotis bezi üst azı dişlerinin hemen üzerinde yer alıyor. Ana tükürük bezleri kulak önünde, çene atında ve dilin altında konumlanıyor. Ağız içi mukozasından gırtlağa kadar yerleşmiş olan çok sayıda minör tükürük bezinin de bulunduğunu belirtmek gerekir.  Bu bezlerin görevi ise dilin altında bulunan tükürüğü boşaltmak oluyor. Dil altı tükürük bezi ise dilin uç kısmında yer alıyor. Dilin alt kısmında, yüzeydeki tükürüğü de boşaltıyor. Tahmin edilebileceği gibi tükürük bezi iltihabı bu bezlerin herhangi birinde meydana gelebilir.

Tükürük Bezi İltihabı Belirtileri

Tükürük bezlerinde enfeksiyon olduğunda hastanın rahatsızlık hissetmesi arasında uzun bir süre bulunmuyor. Genellikle aynı gün hasta ağrı ya da yüksek vücut ateşi gibi rahatsızlıkları yani tükürük bezi iltihabı belirtilerini yaşamaya başlıyor. Bu belirtiler ortaya çıktığında ise zaman kaybetmeden doktora başvurmak büyük önem taşıyor. Çünkü tükürükler ağız içerisindeki asit seviyesini düşürmeye yardımcı olan mineraller içerir.

Bu mineraller diş minesinin aşınmasını da önleyerek diş sağlığını korumaya yardımcı oluyor. Tükürük kaygan bir yapıya sahip olduğundan besinleri çiğneme esnasında gıdaların yağlanmasına da yardımcı olarak beslenmeyi kolaylaştırıyor. Çünkü bu yağlanma sayesinde gıdaların yemek borusundan mideye geçişi de kolaylaşıyor. Yiyeceklerin daha erken sindirilmesine de yardımcı olan enzimler içeren tükürük gıdaların yumuşamasını sağlıyor olması bakımından da önemli bir salgıdır.

Bilgin olsun –> https://draltanyildirim.com/tukuruk-bezi-tumoru/

Tükürük Bezi İltihabı Geçer mi?

Tükürük bezi iltihabı geçer mi

Elbette tükürük bezi iltihabı problemi uygun tedavi prosedürünün uygulanması sayesinde ortadan kalkıyor. Tedavi ise iltihaplanmanın neden ortaya çıktığı ile ilgili olarak farklı şekilde uygulanabilir. İlaç tedavisi en sık tercih edilen tedavi şeklidir. Ancak söz konusu olan tükürük bezi içerisinde kitle oluşması ise bu durumda kitlenin çıkarılması gerekir. Tükürük bezi iltihabına neden olan unsurları ise şu şekilde listeleyebiliriz:

• Kabakulak hastalığı
  • Bağışıklık sisteminin zayıflığı
  • Çeşitli nedenlere bağlı olarak tükürük salgısının azalması
  • Farklı nedenlerle vücutta sıvı kaybı olması

Tüm bunların yanı sıra bazı spesifik nedenlerle de tükürük bezlerinde iltihaplanma yani enfeksiyon gelişebiliyor. Tükürük bezlerinin bulunduğu bölgelerde ağrı olması durumunda da mutlaka bir hekime danışmalısınız. Tedavi edilmemesi durumunda ciddi sorunlar ortaya çıkabilir.

Detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.
Mail: [email protected]