Kepçe kulak hastalığı çocuklarda yaygın şekilde görülüyor ve aileler de çoğu zaman bu sorun karşısında büyük bir endişe yaşayabiliyor. Genetik faktörlerden kaynaklı olarak ortaya çıkan bu sorunun hem çocukluk döneminde hem de yetişkinlik döneminde tedavi edilmesi mümkün olabilir. Ancak genellikle tedavinin çocukluk döneminde yapılması tercih diliyor. Çünkü kepçe kulak sorunu yaşayan çocuklar özellikle okul döneminde psikolojik açıdan da bu sorundan olumsuz yönde etkilenebiliyor. Öz güven eksikliğine de yol açabiliyor olması nedeniyle tedavinin bu dönemde gerçekleştirilmesinde fayda olacaktır.

Kepçe Kulak Nasıl Tedavi Edilir?

Kulaklar ile kafa arasında idealden daha fazla açıklık olması şeklinde kendini gösteren kepçe kulak hastalığı için kalıcı bir çözüm sunan cerrahi operasyonlar tercih edilebilir. Ameliyatın çocukluk döneminde de yapılabildiği bilgisini aktaralım. En uygun yaş aralığı ise 4 ila 6 arasıdır. Bu dönemde kulak burun boğaz uzmanları tarafından gerekli muayene ve tetkikler gerçekleştirildikten sonra cerrahi operasyon için en uygun zaman dilimi ailelere bildirilir. Operasyonun süresi ise farklılık gösterebiliyor. Genellikle 45 dakika ila 90 dakika arasında ameliyatın tamamlandığını belirtebiliriz.

Köklü ve kalıcı bir çözüm sunuyor olması kepçe kulak hastalığı karşısında cerrahi operasyonun sıklıkla tercih edilmesini de beraberinde getiriyor. Aileler ameliyat konusunda tedirginlik yaşayabiliyor ancak operasyonun basit bir işlem olduğunu ve sadece birkaç haftada iyileşmenin tam olarak sağlanabildiğini belirtmek gerekir. Yetişkinler için de ameliyat en ideal tercih olacaktır. Ameliyata engel bir sağlık sorunu olmayan her birey için bu operasyon her yaşta yapılabilir.

Kepçe Kulak Büyüdükçe Düzelir mi?

kepçe kulak büyüdükçe düzelir mi

Kimi zaman kepçe kulak hastalığı karşısında aileler yanlış bir tutum içerisine girebiliyor. Çocuklara sürekli olarak sıkı bir tenisçi bandı takılması ya da kulakları sıkıca kafatasına yapıştıran şapka, bere gibi ürünlerin kullanılması ile kepçe kulak görünümünün ortadan kaldırılması pek mümkün olmaz. Aksine bu ve benzeri yöntemlerin çocukların psikolojisini ciddi düzeyde olumsuz etkilediğini de belirtmek gerekiyor. Aileler çocukları büyüdükçe kepçe kulak görünümünün de ortadan kalkabileceğini düşünüyor. Ancak bu durum son derece ender yaşanıyor.

Genellikle kepçe kulak görünümü, cerrahi operasyon gerçekleştirilmeden düzelmez. Dolayısıyla doktor tarafından önerilmeyen, gelişigüzel yöntemlerin uygulanması beyhude bir çabadan öteye gitmeyecektir. Bunun yerine tedavi planlamasının yapılabilmesi için bir an önce doktorunuzdan randevu almanız daha akılcı bir tercih olacaktır.

İlginizi çekebilir –> https://draltanyildirim.com/isitme-testi/

Kepçe Kulak Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Hastanın yaşı ve genel sağlık durumu gibi çeşitli faktörler bir arada incelenerek ameliyatın planlaması gerçekleştirilir. Çocuklarda ya da yetişkinlerde kepçe kulak hastalığı tedavisi için uygulanacak olan ameliyatın çoğunlukla genel anestezi ile gerçekleştirildiğini belirtebiliriz. Ancak bazen lokal anestezi ile de operasyon yapılabilir.

Hastanın işlem sırasında herhangi bir acı ya da ağrı hissetmesi asla mümkün olmaz. Operasyonun ardından hafif bir ağrı olabilir ancak bu ağrı da birkaç gün sonrasında kendiliğinden ortadan kalkar. Zira doktor tarafından reçete edilen ağrı kesici ilaçlar da kullanılabilir. Ameliyatın ardından kulak bölgesine bazı bantlar takılır ve bu bantların 1 ila 2 hafta boyunca kalması gerekir. İyileşme tamamlandığında ise bantlar tamamen çıkarılır.

Ameliyat Sonrası Süreç Nasıldır?

En çok merak edilen konu kepçe kulak hastalığı için yapılan ameliyatta iyileşmenin ne zaman gerçekleştiği oluyor. İyileşme hızı her hastada aynı değildir ancak genel olarak 2 haftalık bir süreçte tamamen iyileşme elde edilir. Bu süreçte kulak bölgesinin olası darbelerden titizlikle korunması çok önemlidir. İyileşme süreci tamamlandığında tamamen doğal ve simetrik bir kulak görünümü ortaya çıkar.

Bu süreçte enfeksiyon riski göz önünde bulundurularak hastanın antibiyotik ilaç kullanması gerekebilir. Genellikle klinik istirahat gerekmiyor ve aynı gün hastanın taburcu işlemleri yapılıyor. Ancak yaklaşık bir hafta ende istirahat edilmesi, kulakların dış etkenlerden korunabilmesi bakımından da büyük önem taşıyor.

Genetik Bir Problem midir?

Halk arasında kepçe kulak hastalığı olarak adlandırılıyor olsa da aslında kepçe kulak görünümü bir hastalık olarak değerlendirilmez. Genetik unsurlara bağlı olarak ortaya çıkan bu durum sadece yapısal bir farklılık olarak düşünülmelidir. Ailesinde kepçe kulak görünümü olan kişilerin çocuklarında yaygın şekilde ortaya çıkıyor olması, kepçe kulakta genetik faktörlerin son derece etkili olduğunu ortaya koyuyor. Yapılacak basit bir ameliyat ile kepçe kulak görünümünün % 100 ortadan kaldırılması mümkündür.

Önerdiğimiz diğer makalemiz –> https://draltanyildirim.com/yuz-felci/