Dil Bağı Nedir? Nasıl Geçer? Belirtileri Neler?

dil bağı
Tarih: 13 Eylül 2022 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Dil Bağı Nedir? Nasıl Geçer? Belirtileri Neler?

Dil bağı, doğumsal olan yapısal problemlerden biridir ve bebeklerde emme fonksiyonundan konuşma ve diş sağlığına kadar pek çok açıdan çeşitli sorunlara neden olabilir. Tıpta ‘ankiloglossi’ olarak adlandırılan bu sorun, çoğu zaman bebeklerde

Uyku laboratuvar testleri
Tarih: 30 Mayıs 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Uyku Laboratuvar Testleri Nasıl Yapılmaktadır?

Uyku laboratuvar testleri özellikle şiddetli horlama ya da uyku apnesi problemi yaşayanları yakından ilgilendiriyor. Çünkü kesin tanı konabilmesi için kimi zaman hastaların bu testler yaptırmaları gerekebiliyor. Bu testler kapsamında hastanın uyku ile

Uyku apnesi nedir
Tarih: 27 Mayıs 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Uyku Apnesi Nedir? Tipleri Nelerdir?

Uyku apnesi nedir sorunu günümüzde çok sayıda kişiyi yakından ilgilendiriyor. Solunumun uyku sırasında kısa süreli olarak durması şeklinde açıklanabilecek olan uyku apnesinin ülkemizde görülme oranı % 10 civarında seyrediyor. Uyku sırasında her

Bademcik ameliyatı
Tarih: 21 Mayıs 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Bademcik Ameliyatı Nasıl Yapılır? Zor mudur?

Bademcik ameliyatı tıpta tonsillektomi olarak adlandırılır ve kısaca cerrahi bir müdahale ile bademciklerin vücuttan tahliye edilmesi işlemidir. Bademciklerde iltihaplanma toplumda sık yaşanan bir tablo olmakla birlikte tonsilit olarak adlandırılır. Boğazın biraz arka

Geniz eti ameliyatı
Tarih: 15 Mayıs 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Geniz Eti Ameliyatı Nasıl Yapılır? Zor mudur?

Geniz eti ameliyatı çocukluk döneminde gerçekleştirilen ve çocukların yaşadıkları nefes alma güçlüğü, uyku apnesi, konuşma bozukluğu ya da sık tekrarlayan geniz eti iltihabı gibi sorunları ortadan kaldırmayı hedefleyen bir cerrahi müdahaledir. Bu

Farenjit nedir
Tarih: 7 Mayıs 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Farenjit Nedir? Neden OIur? Belirtileri Neler?

Farenjit boğazın arka kısmının yani farenks bölgesinin iltihaplanması olarak açıklanabilir. Yutkunma zorluğu çekme, boğazda yanma ve acı hissinin olması gibi çeşitli şikayetler hastaların yaşam kalitesini de olumsuz etkileyebilir. Bu rahatsızlık çoğunlukla soğuk

Boğaz ağrısı neden olur
Tarih: 2 Mayıs 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Boğaz Ağrısı Neden Olur? Belirtileri Nelerdir?

Boğaz ağrısı neden olur sorusu özellikle soğuk mevsimlerde daha sık gündeme geliyor. Boğazda ağrıya neden olan unsur ise çoğunlukla virüs ve bakterilerdir. Ancak daha farklı nedenlerle de boğazda ağrı meydana gelebileceğini belirtmek

Gırtlak kanseri
Tarih: 28 Nisan 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Gırtlak Kanseri Nedir? Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri

Gırtlak kanseri yani larenks kanseri baş ile boyun bölgesinde görülen kanser türleri arasında en sık karşılaştığımız vakadır. Halk arasında boyun kanseri olarak da bilinen bu kanser türünün tümöral olduğunu söyleyebiliriz. En yaygın

Ağız yarası
Tarih: / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Ağız Yarası Nedir? Neden Olur? Nasıl Geçer?

Ağız yarası toplumda görülme sıklığı % 25 dolaylarında olan ve farklı nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilen bir sağlık problemidir. Küçük yaralar dahi olsa genellikle kişinin konuşma, yutkunma, çiğneme gibi ağız fonksiyonlarıyla ilgili

Horlama nedir
Tarih: 27 Nisan 2020 / Yazar: / Kategorisi: Boğaz

Horlama Nedir? Nedeni ve Tedavisi